x
V B O X T U R K E Y
Cemil Topuzlu Cad. Dr. Kazım Lakay Sok. Zeynep Apt. No: 6/12 Fenerbahçe / Kadıköy / İstanbul

Man v Machine - Güvenlik için Nihai Savaş


Man v Machine - Güvenlik için Nihai Savaş

Bir süredir, hem sürücüler hem de sürücü olmayanlar, tam otomatik kendi kendini süren aracın olasılığından heyecan duyuyorlardı. 21. Yüzyılda beklenen en büyük teknolojik sıçramalardan biridir ve zamandan, sayısız hayattan ve kaçınılmaz olarak gezegenden tasarruf etmesi beklenmektedir. Ancak, Otonom Sürüş söz konusu olduğunda otomotiv endüstrisinin cesur iddialarından hepimiz biraz fazla heyecanlanıyor ve kendimizi kaptırıyor muyuz?

2014 yılında SAE (Otomotiv Mühendisleri Derneği), hangi yapı taşlarının ‘tam otomasyonu’ oluşturduğuna dair kavramsal anlayışı standartlaştırmak için Otomasyon Seviyelerini yayınladı; ‘ayaklar kapalı’, ‘eller kapalı’, ‘gözler kapalı’, ‘beyin kapalı’ modelini daha iyi anlamak. Ancak, ortalama bir sürücü için anlayışı gerçekten basitleştirdi mi?

Bu noktayı detaylandırırken eşimi her zaman örnek olarak kullanırım. Her iki yılda bir yeni bir yüksek özellikli şirket arabası alacak kadar şanslı, zeki ve modern bir sürücüdür. Her araç üreticisinin pazarlamasına ve çocuklarımızı okula günlük yolculukta güvende tutma arzusuna göre hangi aracı seçeceğine rehberlik eder.

Şimdi, aktif bir güvenlik testi mühendisi, ADAS teknik uzmanı ve şimdi Racelogic'te baş mühendis olarak geçirdiğim yıllara dayanarak, müzakerede her zaman iki sentim olduğunu söylemek doğru olur, ancak kaçınılmaz olarak doğru aracı seçmek ona kalmıştır. ondan inanmaya yönlendirildiği şeyden yerel satıcılar. Küresel özerklik anlayışına dayanarak cesur iddialarda bulunan ve ona “bu aracın otonom bir araçtan bir adım uzakta ve dolayısıyla aileniz için en güvenli yer” olduğunu garanti eden bayiler.

Aracın Seviye 2 ADAS özelliklerinden tamamen habersiz ve doğru iletişimin önemini yanlış anlayan, ekrandaki çarpışma uyarısı / kapat takip üçgenini ‘Kayma Akışı Yardımı’ olarak tanımlamaya çalışan bir satıcım bile oldu. Evet, bu kurnaz bir satış stratejisidir, ancak tehlikeli derecede yanlıştır.

Teknik standartlar ile tüketici anlayışı arasında nasıl bir ayrışma olduğunu görebilirsiniz. Bu nedenle, tüketici grubu Euro NCAP, kullanıcı iletişiminden ziyade uzmanlar için tasarlanan belirli SAE Seviyelerine atıfta bulunmanın aksine, insanların sorumluluklarının tam olarak ne olduğunu anlamaları gerektiği temelinde 1-5. Seviyeye değil, 3 ‘moda’ atıfta bulunmaktan uzaklaşıyor.