x
V B O X T U R K E Y
Cemil Topuzlu Cad. Dr. Kazım Lakay Sok. Zeynep Apt. No: 6/12 Fenerbahçe / Kadıköy / İstanbul

Fren Testleri Sırasında Kol-Kol Etkisine Karşı Koymak


Fren Testleri Sırasında Kol-Kol Etkisine Karşı Koymak

Fren mesafesi testlerini gerçekleştirmenin en doğru ve uygun maliyetli yolunun, mesafeleri birkaç cm içinde ölçebilen yüksek hızlı bir GPS sensörünün kullanılması olduğu büyük ölçüde kabul edilmektedir.
Bununla birlikte, bir fren testi sırasında, bir GPS anteninin araç tavanına gerekli şekilde yerleştirilmesi, GPS hız çıkışında belirli miktarda istenmeyen değişikliklere yol açabilir. Bu, özellikle frenleme sırasında yaygın olan bir özellik olan bir otomobilin hareket ederken ileri ve geri eğilmesi nedeniyle oluşur. Çatının anlık olarak aracın geri kalanından daha hızlı hareket etmesi nedeniyle, 'kaldıraç kolu' etkisi, tekerleklerdeki hıza kıyasla kaydedilen GPS hızında bir aşmaya neden olabilir.

Bir VBOX3i ile bir Atalet Ölçüm Birimi (IMU04) kullanarak, bu aşmayı telafi etmek artık mümkün. Aracın eğim ve yuvarlanma açılarını hesaplayarak çalışır ve aracın tavanındaki anten noktasında ölçülen verileri monte edildiği Ağırlık Merkezine çevirir. Sonuç olarak hız ölçümü, aracın gerçek hızını yakından temsil eder.

IMU04'ÜMÜZÜN fren ve araç dinamik testlerinin doğruluğunu artırmak için nasıl kullanılabileceği hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.
Yakın zamanda Vehicle Dynamics International dergisinde yayınlanan ve GPS test sistemlerine yardımcı olmak için Eylemsiz bir Ölçüm Birimi kullanmaya odaklanan makaleyi görmüş olabilirsiniz. Daha fazlasını okumak için buraya tıklayın.