x
V B O X T U R K E Y
Cemil Topuzlu Cad. Dr. Kazım Lakay Sok. Zeynep Apt. No: 6/12 Fenerbahçe / Kadıköy / İstanbul

Euro NCAP, Bisikletçileri Tehlikeye Atan Kapıyı Kapatıyor


Euro NCAP, Bisikletçileri Tehlikeye Atan Kapıyı Kapatıyor

Euro NCAP, 2023'ten itibaren test protokollerini, Dooring senaryosunu VRU değerlendirmelerine dahil edecek şekilde güncelleyecektir. ’Dooring' kazaları, park halindeki bir arabanın yolcusu kapısını yaklaşan bir bisikletçinin yoluna açtığında meydana gelir. Araç üreticilerine, gelen bir bisikletçinin sürücüsüne uyarı verilip verilmediğine göre bir puan verilecek ve araç kapılarının açılmasını önlemek için geçici olarak sabitlenmesi durumunda ek puanlar verilecektir.

Yerel pazarlar ayrıca, özellikle savunmasız yol kullanıcılarını korumayı ve Dooring gibi kazaları önlemeyi amaçlayan ‘Bekleme ve Park Etme’ bölümünde İngiliz Karayolu Kanunu'nda bir dizi değişikliğin yakın zamanda yürürlüğe girmesi de dahil olmak üzere, savunmasız yol kullanıcılarının güvenliğine (VRU) öncelik vermektedir.

AB içinde, savunmasız yol kullanıcıları, tüm ölümlerin% 48'ini oluşturan en büyük yol kullanıcısı ölüm sektörünü temsil etmektedir. Dooring şüphesiz bisikletçiler için önemli bir risk oluşturuyor; bir Alman araştırması, bisikletçilerin% 6'sının bir Dooring kazasına karıştığını iddia ettiğini ve yanıt verenlerin% 45'inin neredeyse kaçırıldığını söylediğini bildirdi. Birleşik Krallık'taki bir kampanya grubu, Dooring'in Birleşik Krallık'ta her yıl yaklaşık 500 bisikletçiyi yaraladığını tahmin ediyor. 

Bu istatistikler, kaza riskinin farkındalığını artırma ve kaza sayısını azaltmak için davranışsal değişiklikler ve araç güvenlik sistemleri getirme ihtiyacını yansıtmaktadır.

Birleşik Krallık yasaları, bir arabanın kapısını açmanın veya yaralanmaya neden olacak şekilde açılmasına neden olmanın veya açılmasına izin vermenin bir suç olduğunu ve azami 1.000 sterlin para cezası ile cezalandırılabileceğini zaten belirtmektedir. Ancak Karayolları Kanunu'nda yapılan değişikliklere göre, 239. kural kapsamındaki yeni bölüme şimdi “Bunu yapabildiğiniz yerde, açtığınız kapının karşı tarafındaki elinizi kullanarak kapıyı açmalısınız; Örneğin, sol elinizi kullanarak kapınıza bir kapı açmalısınız." sağ taraf.”

Bu ilke, Hollanda'daki sürücüler tarafından 50 yıldır kullanıldığından ve hatta sürüş testlerinin bir parçası olduğundan, bu daha yaygın olarak ‘Hollanda Erişimi’ yöntemi olarak bilinir. Davranıştaki bu değişikliği benimsemenin, İngiliz sürücüler arasında bisikletçileri kontrol etmeyi alışkanlık haline getireceği umulmaktadır.

Araç üreticileri, arkadan yaklaşan bir bisikletçi algıladığında sürücüyü uyarmak ve hatta kapıları sabitlemek için akıllı ‘çıkış yardımı’ özellikleri sunuyor. Tüm VRU kazalarının yaklaşık% 7'sini oluşturan Dooring ile ‘çıkış yardımı’, bisikletçilerin dahil olduğu kazaların azaltılmasında önemli bir etki yaratma potansiyeline sahip önemli bir güvenlik özelliğidir. ‘Çıkış yardımının’ önemi, 2023'ten itibaren Dooring puanının genel VRU Bisikletçi puanının% 11'ini oluşturacağı yeni Euro NCAP değerlendirmesine yansımıştır.

Euro NCAP Laboratuvarları, yeni Dooring protokolünü geliştirirken RACELOGİC'İN bu tür değerlendirmelere uygun test çözümlerinden birini kullandı. Bu örnekte, VRPS (VBOX Hassas Menzil Sistemi), otomobil ile yaklaşan bisikletçi arasındaki çarpışma ölçümlerine dinamik, doğru ayırma mesafesi ve süresi sağlamak için kullanıldı. VPRS, analize yardımcı olmak için testin tam bir görselleştirmesini yakalamak üzere verileri bir HD 1080p video ile doğru bir şekilde senkronize etmek için bir Video VBOX ile birleştirildi.

Euro NCAP Laboratuvarları tarafından kullanılan çözüm, diğer VBOX ürünlerini kullanan bir dizi alternatifle birlikte, yeni protokolün gerektirdiği test parametrelerini karşılayan kullanıcı dostu, ısmarlama bir çözüm haline getirmek için daha sonraki gelişmeleri takiben piyasaya sürülmenin son aşamalarındadır. Tüm ürün yelpazesi, 2023 Euro NCAP güncellemesine hazırlık olarak kısa bir süre içinde sipariş edilebilecek.